desembre 2019
|
||||||
Di | Dm | Dc | Dj | Dv | Ds | Dg |
---|---|---|---|---|---|---|
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
El conseller Nadal també ha visitat el pont en construcció sobre el riu Ebre que unirà Sant Jaume d’
Posteriorment, el conseller ha visitat les obres del nou pont sobre l’Ebre que unirà Sant Jaume d’Enveja i Deltebre, juntament amb els alcaldes d’aquests municipis, Joan Castor i Gervasi Aspa, un cop s’ha completat la col•locació de la part metà l•lica del tauler de l’estructura. Aquest pont permetrà transformar la mobilitat en aquest entorn, ja que evitarà el recorregut actual de 20 quilòmetres per carretera passant per Amposta i esdevindrà una alternativa al pas de barca. (02.07.2010)
El tauler del pont, col•locat
El pont que s’està construint és de tipus penjant, té una longitud de 250 metres i una amplada de 19,3 metres i respon a un disseny singular i integrador amb l’entorn. Les obres van començar el juny de 2008 i compten amb una inversió de 17,9 MEUR. Dimecres passat, es va dur a terme l’operació de transport, hissat i col•locació del tram central del tauler, de 63 metres de longitud, 19,3 d’amplada i 530 tones de pes.
Un cop completada la col•locació d’aquest tram i soldat als laterals, les tasques que s’executaran a partir d’ara corresponen a: enfilat dels cables del pont a través del tauler i del cap de les pilones i primera fase de tensat, formigonat de la llosa del pont per fases, amb successives etapes de retensat de cables. Finalment, s’efectuaran la pavimentació i els acabats del pont. Es preveu que els treballs concloguin a finals de l’estiu.
Mobilitat i ús ciutadÃ
La nova estructura acostarà dues poblacions properes però separades pel riu i afavorir el desenvolupament econòmic de la zona, alhora que també permetrà potenciar els valors del Delta. Aquest pont, d’altra banda, s’insereix en la futura Anella del Delta, una anella vià ria i de carrils bici concebuda per tal d’equilibrar la vialitat dels dos hemideltes, tot dotant-los d’una bona infraestructura de comunicació entre tots els seus nuclis urbans. A més, facilitarà la creació d’un itinerari en bicicleta que apropi la natura a la ciutadania.
A més de la millora en les connexions i la mobilitat, el DPTOP ha concebut el nou pont com una obra singular, harmoniosa amb el Delta. La voluntat que el pont convidi també al passeig i a l’ús ciutadà es reflecteix en la seva amplitud i en el tractament amb què ha estat dissenyat. AixÃ, la plataforma es dividirà en dos espais ben diferenciats; un per als vehicles i un altre per als vianants i ciclistes.
La calçada per als vehicles tindrà una amplada de 8 metres, amb un carril per a sentit de la circulació de 3,5 metres per a la circulació de vehicles i dos vorals de 0,5 metres. La part del pont per als vianants tindrà 7,8 metres d’amplada i comptarà amb una vorera, un espai per al descans i un carril-bici.
Aquesta zona de descans adoptarà unes ondulacions que volen recordar l’estela de la barcassa sobre la superfÃcie del riu en travessar-lo. Aixà mateix, es preveu una à mplia superfÃcie en la barana que permeti al vianant recolzar-se còmodament per a contemplar el riu i el seu entorn.